System identyfikacji wizualnej

Współcześnie istnieje bardzo wiele konkurujących ze sobą firm próbujących utrzymać i zdobyć określony udział w rynku. Na ich sukces składa się bardzo wiele czynników.

Niewątpliwie podstawowym elementem, od którego należy rozpocząć działania pozwalające budować pozycję i wizerunek firmy jest Identyfikacja Wizualna. Posiadanie własnego logo oraz opartego na nim Systemu Identyfikacji Wizualnej określa i wyróżnia przedsiębiorstwo spośród całej rzeszy innych podmiotów funkcjonujących w danej branży. Buduje indywidualny charakter marki i nadaje jej osobowość.


W zależności od potrzeb Marketing Point może przygotować mini Księgę Znaku opartą przede wszystkim na kreacji logo, w którego skład, w zależności od przyjętych założeń, mogą wchodzić:

1. symbol graficzny (sygnet),
2. logotyp - graficznie stylizowana nazwa firmy lub marki,
3. oba w/w elementy jednocześnie,
4. hasło firmowe wpisane w logo - jako dodatkowy element.


Inne rozwiązanie to pełna Księga CI (Corporate Identity), w której oprócz znaku graficznego zaprojektowane zostaną także materiały, na których on wystąpi m.in.: wizytówka, papier firmowy, koperta, teczka, folder, layout reklamy prasowej itp. Znak towarowy może znaleźć się również na innych nośnikach dobieranych w zależności od charakteru działalności, a mogą to być przykładowo: strona internetowa, opakowania produktu, samochody dostawcze, szyldy i witryny sklepowe, gadżety reklamowe itd.

Prawidłowe zaprojektowanie logo oraz odpowiednie przystosowanie go do różnych nośników sprawia, że do potencjalnego konsumenta różnymi kanałami dociera ten sam przekaz. Takie działanie powoduje znaczne zwiększenie szans, że komunikat marketingowy firmy zostanie zrozumiany i zapamiętany, co niewątpliwie zwiększy wartość marki oraz sprzedaż produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo.


Posiadanie własnego SIW zdecydowanie podnosi prawdopodobieństwo powodzenia firmy. Oprócz tego warto pamiętać, że System Identyfikacji Wizualnej buduje prestiż przedsiębiorstwa i podnosi jego znaczenie wśród kontrahentów oraz w otoczeniu biznesowym spółki.