Marketing internetowy

Nie będziemy w tym miejscu rozwodzić się na temat historii Internetu. Niech wystarczy przypomnienie, że o Internecie, dostępnym szerokiej grupie odbiorców, możemy mówić od początku lat 90-tych dwudziestego wieku.


Od tamtej pory wiele obszarów ludzkiej aktywności zostało przeniesionych do sieci. Dzisiaj mnóstwo spraw dzieje się jednocześnie w "realu", jak i świecie wirtualnym. Coraz częściej jednak już tylko w tym drugim najlepszym ze światów. Oczywiście tak istotny element społecznej aktywności jak handel znalazł tam również poczesną pozycję.


Stąd potrzeba i konieczność rozwijania potencjału, jaki niosą ze sobą nowe sposoby komunikowania, także w obszarze marketingu. Dlatego kolejne wydania biblii marketingu, jaką niewątpliwe stała się książka Philipa Kotlera "Marketing", uzupełniane są o kolejne metody prowadzenia działań takich jak e-marketing oraz reklama w Internecie.

Wszędzie tam, gdzie zachodzi wymiana informacji, powstają również sposoby na jej skuteczne przekazanie. Sposób zbudowania oraz przedstawienia danej wiadomości może wpływać na postawy Internautów. Reklama internetowa tworzy opinię, nastawienie, namawia do czegoś. Dlatego wraz z rozwojem Internetu dostrzegamy ciągły rozwój sieciowego marketingu. Wszystkie te funkcje, które pełnił marketing i jego narzędzia w realnej rzeczywistości, spełnia także w jej wirtualnym odpowiedniku.


Dlatego Marketing Point oferuje swoim klientom sposoby oraz narzędzia do prowadzenia kampanii marketingowych i reklamowych w Internecie:

1.Projektowanie i tworzenie stron internetowych.
2.Optymalizacja stron www ze względu na wyszukiwarki internetowe.
3.Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.
4.Reklama kontekstowa (największą zaletą tego typu reklamy jest to, że reklamodawca płaci za faktyczne wejścia na jego stronę internetową - kliknięcie w baner/box reklamowy lub link prowadzący).
5.Kampanie e-mailingowe.
6.Kampanie banerowe na wybranych portalach.


Warto zwrócić uwagę na to, że wyżej wymienione działania mogą stanowić:

1.Wsparcie i element kampanii prowadzonych za pomocą innych niż Internet kanałów komunikacji (np. reklama telewizyjna, spoty radiowe, ogłoszenia prasowe, outdoor, POS itd.).

2.Główny element kampanii reklamowej, dla której inne media stanowią wsparcie (np. billboardy z podanym adresem strony www).

3.Jedyny kanał komunikacji, poprzez który następuje przekaz informacji promocyjnych.

W związku z tym, że Internet rozwija się nieustannie, wciąż powstają nowe metody, z pomocą których można prowadzić działania promocyjne w sieci. Dlatego powyższa lista nie jest wyczerpująca. Ciągle śledzimy nowości i nowinki związane z tym, co dzieje się w "virtualu". Marketing Point jest otwarty na rzeczy nowe i niestandardowe, szczególnie takie, które mogą przyczynić się do promocji danego przedsiębiorstwa.


Zapraszamy do kontaktu z nami i zadawania pytań na sieciowe tematy.